Trulte Multe - Sykehusklovnene

Trulte Multe

Klovnepoet - Altså, æ bare sier det!

Spesialitet/triks
Musikalsk spontandiktning
Instrument
Gaffel, Guavafløyte, og alt som kan lage lyd!
Hobby
Flyr en Piper J3C-65 og hopper i fallskjerm
Yndlingsmat
Flyvefisk i lønnesirupssaus med tyttebærstrø
Yndlingsdrikke
Flyvefisk i lønnesirupssaus med tyttebærstrø
Jeg kan ikke leve uten
Mageplask
Her er det størst mulighet for å treffe meg
Høyt oppe, lavt nede, eller midt i mellom

Trulte Multe, ofte bare kalt Multe, vokste opp som bærkart på Nordkalotten. Med sterke kvenske og samiske røtter fikk hun opplæring i å løse viddenes verdensmysterier. Hun løste gåten om Svalbards fossile dinosaurer sammen med Jørn Paleontolog, og fikk fanfare av det nordligste polarrevorkesteret.

Multe er rampete og reiseglad. Hun har småflysertifikat, hopper i fallskjerm, og har seilt over verdenshavene. I fjor krysset hun Atlanterhavet på en hjemmesnekret trådflåte, sammen med flamingoen Kaffetini.

En gang Multe plukket krabbeklør på Kauai, en øy i Stillehavet, fikk hun en kokosnøtt i hodet. Da hun våknet opp hadde hun rim på leppa, og ble klovnepoet. Etter å ha vært med i ViddeIdol tre ganger, ble hun kåret til den beste leppeslengende beatbokseren i polare strøk.

Er du heldig kan det hende Multe rapper rim om sølvgrå fiskestim, tryller poesi om sykehusets godteripoliti, eller synger en sang om kanossagang.